Vi har samlet de mest stillede spørgsmål

Sidst opdateret: 24. september 2024 | Læsetid: 5 minutter

Nedenfor har vi samlet en liste af spørgsmål, som vi ofte får stillet.

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, kan du kontakte os på kundeservice@lendme.dk eller telefon 70 60 62 62. Vores åbningstider ser således ud:

  • Man-Tor: 09.00 - 18.00
  • Fredag: 09.00 - 17.00

Hvordan fungerer LendMe?

Vi samarbejder med en række anerkendte banker, og hjælper dig med at indhente og sammenligne lånetilbud.

Når du udfylder en ansøgning via vores låneberegner eller ansøgningsskema, sender vi den ud til vores samarbejdspartnere, der hver især foretager en vurdering af din økonomi.

Hvis bankerne vurderer, at de kan give dig et tilbud, kan du nemt og overskueligt se det på ‘Min side’.

Da bankerne vurderer din låneansøgning individuelt, kan det være en fordel at vente til alle bankerne har svaret, inden du accepterer et tilbud.

På den måde sikrer du, at du får det tilbud, der passer bedst til dit behov.

Når du accepterer et tilbud, skal du færdiggøre ansøgningsprocessen hos den bank, du har valgt.

Hvor lang tid tager det at ansøge?

Det tager typisk 2-3 minutter at udfylde ansøgningsskemaet hos LendMe.

Vi stiller de samme spørgsmål til din økonomi, bolig- og bankforhold, som bankerne ville gøre, hvis du ansøgte direkte hos dem.

Vi hjælper dig med at spare både tid og penge ved at sammenligne lånetilbud, da du kun behøver at lave én ansøgning for at få et overblik dine muligheder.

Hvad koster det at bruge LendMe?

Det er gratis og uforpligtende at bruge LendMe.

Vi indhenter lånetilbud for dig, og hvis du ender med at låne hos en bank, modtager vi kommission fra banken for at formidle lånet.

Da bankerne kæmper om at give dig det bedste tilbud, vil du i mange tilfælde opleve, at du får et bedre tilbud gennem LendMe, end hvis du søgte direkte hos banken.

Den endelige rente og ÅOP er individuel, og afhænger af den kreditvurdering, som den enkelte bank foretager.

Sammenlign tilbud og lån penge gennem os for at finde den bedste pris og de bedste vilkår.

Hvad kan jeg søge om penge til?

Du kan søge om penge til lige præcis det, du ønsker; renovering af huset, bil, båd, rejser eller noget helt femte. Du har også mulighed for at samle eller refinansiere et eller flere eksisterende lån til en bedre rente.

Hvilke typer af lån kan jeg søge om?

Alle vores samarbejdspartnere tilbyder det, der kaldes lån uden sikkerhed, men i daglig tale går under forskellige navne som privatlån, forbrugslån, kviklån, billån eller banklån.

Derudover tilbyder de fleste af bankerne også samlelån, som betyder, at du kan samle dine eksisterende lån til ét lån - Det kan give dig et bedre overblik og en bedre rente.

Du kan læse mere om de forskellige lånetyper under vores lån penge-sektion.

Hvilken rente kan jeg få?

Renten fastsættes af hver bank ud fra en vurdering af dine indtastede oplysninger samt din kreditstatus.

Bankerne vurderer ansøgningen individuelt, og derfor vil tilbuddene have forskellig rente, ligesom hvis du gik ned til hver enkelt bank og bad om et lånetilbud.

Vi gør arbejdet for dig, så du kan få det bedste tilbud med kun én ansøgning.

Hvor lang tid går der før pengene er på min konto?

Når du underskriver låneaftalen hos den bank, du har valgt, går der typisk 1-3 hverdage, før pengene står på din konto.

Kan jeg indfri lånet før tid?

Du har til altid mulighed for at indfri hele - eller dele af - dit lån før tid - uden ekstra omkostninger.

Det betyder, at du også kan betale mere i månedlige ydelse, hvis der er plads i budgettet til det.

Hvor lang er lånetiden?

Du kan vælge en lånetid på mellem 1 og 15 år afhængigt af, hvilket lån du vælger.

Kan jeg søge flere forskellige beløb?

Nej, det er kun muligt at søge om ét lånebeløb ad gangen.

Det betyder også, at du kun kan have én aktiv ansøgning. Når din ansøgning ikke længere er aktiv, kan du i de fleste tilfælde søge igen med det samme.

Hvad betyder ÅOP og Månedlig ydelse?

ÅOP står for årlig omkostning i procent. ÅOP er den samlede årlige omkostning for et lån, og er et vigtigt redskab, når man skal sammenligne lån med ens lånetid.

Månedlig ydelsen er det månedlige beløb, du skal afdrage, indtil lånet er betalt tilbage. Alle omkostninger i forbindelse med lånet er indregnet i den månedlige ydelse.

Kan jeg have en medansøger?

Det kan være en fordel at ansøge om et lån med en medansøger.

Hvis du ansøger sammen med en anden, vil du ofte modtage flere og bedre lånetilbud, da bankerne vurderer jer på baggrund af jeres samlede økonomiske situation.

Kan jeg søge alene og med en medansøger samtidig?

Det er kun muligt, at have én aktiv ansøgning. Hvis du allerede har lavet en ansøgning, men gerne vil have en medansøger, skal du kontakte os, så vi kan annullere din ansøgning.

Er der nogle minimumskrav?

Der er nogle få krav, som du skal opfylde for at kunne søge om et lån:

  • Du skal være over 18 år og myndig.
  • Du må ikke være registreret i RKI eller Debitor Registeret.
  • Du skal have et cpr-nummer og være registreret i folkeregisteret.
  • Du skal have fast bopæl i Danmark. Ekskl. Grønland & Færøerne.

Kan jeg søge selv om jeg har skjult adresse?

Hvis du har skjult adresse, skal du kontakte borger.dk og afmelde din adressebeskyttelse midlertidigt.

Det skyldes, at bankerne har brug for adresseoplysninger via folkeregisteret for at kunne foretage en kreditvurdering.

Kan jeg søge uden NemID?

Det er desværre ikke muligt, da hele den elektroniske proces hos bankerne kræver, at man har et dansk NemID.

Er det sikkert at afgive mine data?

Vi sender og modtager alle informationer krypteret og opdaterer hele tiden vores systemer for at opnå den højeste datasikkerhed.

Vi behandler altid dine personoplysninger sikkert og fortroligt, ligesom vi selvfølgelig overholder al lovgivning ift. datasikkerhed.

Hvem får adgang til mine informationer?

Vi deler udelukkende informationer med de banker, der skal afgive et tilbud på din ansøgning. Bankerne behøver informationen for at kunne foretage en kreditvurdering.

Kan jeg søge om lån på andre?

Nej, det er kun muligt at ansøge via hjemmesiden. Det gør processen nem, hurtig og enkel.

Skal der stilles sikkerhed for lånet?

Nej, du kan kun ansøge om usikrede lån gennem LendMe.

Hvad gør jeg, hvis jeg får afslag?

Hvis du får afslag på din ansøgning kan du i udgangspunktet lave en ny ansøgning med det samme.

Vi har lavet en indlæg med nogle gode råd til, hvordan du øger chancerne for at få tilbudt et lån.

LendMe formidler kredit på vegne af:

  • Basisbank
  • Express Bank
  • Facit Bank
  • Nordea
  • Pensam Bank
  • re:member (En del af Entercard)
  • Resurs Bank
  • Sparexpres (En del af Spar Nord)
  • Spar Nord
  • Santander Consumer Bank
  • Minifinans
  • Ikano Bank
  • Nordfyns Bank
  • Ferratum
  • Unilån
  • TF Bank