LendMe pattern

Spørgsmål og svar

Få svar på dine spørgsmål her

Sidst opdateret: 13. maj 2020 | Læsetid: 5 minutter

Nedenfor har vi samlet en liste af spørgsmål, som vi ofte får stillet.

Hvis du ikke finder svar på dit spørgsmål, kan du kontakte os på kundeservice@lendme.dk eller telefon 70 60 62 62. Vi sidder klar på telefonerne alle hverdage mellem 10-16.

Vi samarbejder med en række anerkendte banker, og hjælper dig med at indhente og sammenligne lånetilbud.

Når du udfylder en ansøgning hos os, sender vi den ud til vores samarbejdspartnere, der hver især foretager en vurdering af din økonomi.

Hvis bankerne vurderer, at de kan give dig et tilbud, kan du nemt og overskueligt se det på ‘Min side’.

Da bankerne vurderer din låneansøgning individuelt, kan det være en fordel at vente til alle bankerne har svaret, inden du accepterer et tilbud.

På den måde sikrer du, at du får det tilbud, der passer bedst til dit behov.

Når du accepterer et tilbud, skal du færdiggøre ansøgningsprocessen hos den bank, du har valgt.

Det tager typisk 2-3 minutter at udfylde ansøgningsskemaet hos LendMe.

Vi stiller de samme spørgsmål til din økonomi, bolig- og bankforhold, som bankerne ville gøre, hvis du ansøgte direkte hos dem.

Vi hjælper dig med at spare både tid og penge ved at sammenligne lånetilbud, da du kun behøver at lave én ansøgning for at få et overblik dine muligheder.

Det er gratis og uforpligtende at bruge LendMe.

Vi indhenter lånetilbud for dig, og hvis du optager et lån hos en bank, modtager vi kommission fra banken for at formidle lånet.

Da bankerne kæmper om at give dig det bedste tilbud, vil du i mange tilfælde opleve, at du får et bedre tilbud gennem LendMe, end hvis du søgte direkte hos banken.

Den endelige rente og ÅOP er individuel, og afhænger af den kreditvurdering, som den enkelte bank foretager.

Du kan søge om penge til lige præcis det, du ønsker; renovering af huset, bil, båd, rejser eller noget helt femte. Du har også mulighed for at samle eller refinansiere et eller flere eksisterende lån til en bedre rente.

Alle vores samarbejdspartnere tilbyder forbrugslån.

Derudover tilbyder de fleste af bankerne også samlelån, som betyder, at du kan samle dine eksisterende lån til ét lån - Det kan give dig et bedre overblik og en bedre rente.

Du kan læse mere om de forskellige lånetyper under vores lån penge sektion.

Renten fastsættes af hver bank ud fra en vurdering af dine indtastede oplysninger samt din kreditstatus.

Bankerne vurderer ansøgningen individuelt, og derfor vil tilbuddene have forskellig rente, ligesom hvis du gik ned til hver enkelt bank og bad om et lånetilbud.

Vi gør arbejdet for dig, så du kan få det bedste tilbud med kun én ansøgning.

Når du underskriver låneaftalen hos den bank, du har valgt, går der typisk 1-3 hverdage, før pengene står på din konto.

Du har til altid mulighed for at indfri hele - eller dele af - dit lån før tid - uden ekstra omkostninger.

Det betyder, at du også kan betale mere i månedlige ydelse, hvis der er plads i budgettet til det.

Du kan vælge en lånetid på mellem 1 og 15 år afhængigt af, hvilket lån du vælger.

Nej, det er kun muligt at søge om ét lånebeløb ad gangen.

Det betyder også, at du kun kan have én aktiv ansøgning. Når din ansøgning ikke længere er aktiv, kan du i de fleste tilfælde søge igen med det samme.

ÅOP står for årlig omkostning i procent. ÅOP er den samlede årlige omkostning for et lån, og er et vigtigt redskab, når man skal sammenligne lån med ens lånetid.

Månedlig ydelsen er det månedlige beløb, du skal afdrage, indtil lånet er betalt tilbage. Alle omkostninger i forbindelse med lånet er indregnet i den månedlige ydelse.

Det kan være en fordel at ansøge om et lån med en medansøger. Hvis du ansøger sammen med en anden – det kan f.eks. være din partner, forælder eller ven – vil du ofte modtage flere og bedre lånetilbud, da bankerne vurderer jer på baggrund af jeres samlede økonomiske situation.

Det er kun muligt, at have én aktiv ansøgning. Hvis du allerede har lavet en ansøgning, men gerne vil have en medansøger, skal du kontakte os, så vi kan annullere din ansøgning.

Der er nogle få krav, som du skal opfylde for at kunne søge om et lån:

  • Du skal være over 18 år og myndig.
  • Du må ikke være registreret i RKI eller Debitor Registeret.
  • Du skal have et cpr-nummer og være registreret i folkeregisteret.
  • Du skal have fast bopæl i Danmark. Ekskl. Grønland & Færøerne.

Hvis du har skjult adresse, skal du kontakte borger.dk og afmelde din adressebeskyttelse midlertidigt.

Det skyldes, at bankerne har brug for adresseoplysninger via folkeregisteret for at kunne foretage en kreditvurdering.

Det er desværre ikke muligt, da hele den elektroniske proces hos bankerne kræver, at man har et dansk NemID.

Vi sender og modtager alle informationer krypteret og opdaterer hele tiden vores systemer for at opnå den højeste datasikkerhed.

Vi behandler altid dine personoplysninger sikkert og fortroligt, ligesom vi selvfølgelig overholder al lovgivning ift. datasikkerhed.

Vi deler udelukkende informationer med de banker, der skal afgive et tilbud på din ansøgning. Bankerne behøver informationen for at kunne foretage en kreditvurdering.

Nej, det er kun muligt at ansøge via hjemmesiden. Det gør processen nem, hurtig og enkel.

Nej, du kan kun ansøge om usikrede lån gennem LendMe.

Hvis du får afslag på din ansøgning, skal du vente 90 dage, før du kan søge igen.

Det er dog muligt at lave en ny ansøgning, hvis du i første omgang har søgt om et nyt lån, men i stedet vil søge om samlelån eller du har en medansøger.

LendMe formidler kredit på vegne af Basisbank, Express Bank, L'easy, Nordea, Pensam Bank, re:member (en del af EnterCard Danmark), Resurs Bank og Sparxpres (en del af Spar Nord Bank) og Spar Nord